Gezellig paar daagjes weg geweest - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van bertinavanrenselaar - WaarBenJij.nu Gezellig paar daagjes weg geweest - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van bertinavanrenselaar - WaarBenJij.nu

Gezellig paar daagjes weg geweest

Blijf op de hoogte en volg

14 December 2013 | Suriname, Paramaribo

Gu neti allemaal! Oftewel goedenavond:)

Hier ben ik alweer met een nieuw verslag. Waarschijnlijk de op 1 na laatste van mijn periode hier in Suriname. Wat is de tijd voorbij gevlogen zeg!
Afgelopen week is eigenlijk heel rustig geweest, woensdag heb ik voor de laatste keer gezwommen met de gehandicapte kinderen. We zouden eerst samen een zwaarder kind meenemen, maar omdat er veel meer vrijwilligers waren , waaronder een sterke man heb ik alsnog een lichter kindje meegekregen. Gelukkig hielden we het droog en heb ik nog even heerlijk kunnen genieten. Ik heb wat foto’s toegevoegd zodat jullie ook een beeld krijgen van hoe het zwemmen is en met welke kinderen ik meestal zwem. Ik ga ze echt missen!
Woensdagavond ben ik al bezig gegaan om mijn tas in te pakken, want Willianne en ik zijn van donderdag tot vandaag samen weggeweest in een fantastisch mooi resort! Maar daarover horen jullie straks meer.

Donderdagmorgen zijn we eerst nog naar de vreemdelingenpolitie geweest, en nadat we nog op 2 verschillende plekken de laatste stempels hadden gehaald was ik toen toch echt definitief inwoner van Suriname. Oftewel: Ik kan met een gerust hart vertrekken dinsdag haha.
Donderdagmiddag om 12 uur was het dus zover: De taxi stond voor en ons grote avontuur kon gaan beginnen. We hebben echt een geweldige tijd gehad! Toen we aankwamen werd ons eerst even het huisje geshowed en konden we even rustig bijkomen en alles verkennen. Helaas regende het toen al behoorlijk hard dus zijn we maar even binnen gebleven.
Aan het eind van de middag werd het eindelijk droog en hebben we nog heerlijk een poos gezwommen en in de jacuzzi gezeten waarna we ons af konden spoelen met (jawel!) een warme douche!! Wat was dat genieten zeg! Na 3,5 maand niet meer een warme douche gevoeld te hebben was dit echt even een heel groot cadeautje haha. Na het douchen hebben we heerlijk luxe gedineerd in het restaurant van het park, er stond lasagne op het menu en ik kan jullie vertellen dat ik heerlijk gegeten heb. Of het nu kwam door het geluid van de vogeltjes op de achtergrond en de heerlijke rustige omgeving, ik weet het niet maar het was genieten;)
Na het eten (wat pas om 8 uur op was), hebben we nog een film gekeken en daarna zijn we heerlijk vroeg ons bed ingedoken want we waren allebei echt heel moe.

Vrijdagmorgen waren we al weer bijtijds wakker want het ontbijt was van half negen tot half tien dus we moesten er nog “vroeg” uit ook haha. Nadat we ontbeten hadden hebben we samen met 1 van de eigenaars van het park een mooie wandeling over de plantage gemaakt. We zijn echt van allerlei soorten bomen en dergelijke tegengekomen. Onder andere ook een ananasboom, de markoesa(een plaatselijk heerlijk sap) en de koffieboom. Heerlijk!
Na de boswandeling hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar het dichtstbijzijnde dorpje gefietst waar we even een paar boodschappen hebben gedaan. Op de terugweg kregen we nog een lekkere harde plensbui over ons heen, maar dat mocht de pret niet drukken.
De rest van de dag hebben we heerlijk gezwommen en zelfs nog even lekker in de zon gezeten. We hadden helaas wel regelmatig regen, dus echt verkleurd ben ik niet.
Toen we aan het eind van de middag een film zaten te kijken, zag Willianne opeens een paar aapjes in de bomen vlak bij ons! Het waren er echt wel een stuk of 7 denk ik, heb geprobeerd om een foto te maken en 1 is best wel goed gelukt moet ik zeggen. Het was echt heel leuk om te zien!

Vanmorgen waren we ook al weer vroeg uit de veren want ook nu stond het ontbijt alweer op tijd klaar en we wilden graag nog even zwemmen/zonnen maar helaas regende het behoorlijk en hebben we wel gezwommen maar niet in de zon kunnen zitten;) Om 12 uur werden we opgehaald door de taxi en inmiddels ben ik weer lekker thuis. Ik heb even wat foto’s uitgezocht en op de site gezet zodat jullie mee kunnen genieten van de afgelopen 2 dagen:)

Nou, jullie zijn weer helemaal op de hoogte van het reilen en zeilen hier:) Ik ga zo maar eens even mijn wasje ophangen en wie weet nog even Skypen met de Nederlandse mensjes want die heb ik niet eens kunnen spreken aangezien er geen wifi was;)

Goede zondag allemaal!

Liefs vanuit Paramaribo


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 14411

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 18 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: